balklänning.










Tänkte bara berätta vad vi(mamma&jag) råkade ut för till min bal i sommras. var hos en sömmerska som skulle sy upp en åt mig. eftersom jag är kräsnast i världen vart det bättre att jag fick en uppsydd! och när klänningen hade börjat bli klar gick det utför & vi hade råkat ut för den sämsta sömmerskan ever och vi hade blivit lurade på hela skiten! en klänning som var sydd helt åt h*lvete, sne, ojämn nere vid fötterna, fult sydd vid bysten & felsydd vid dragkedjan, fel mått även om vi mätt ca 7ggr på samma ställe...fusk överallt & en tjatig kärring som slutade med att jag grät och hon ville ge oss pengarna tillbaka, bara någon dag innan balen tänkte hon nu slänga klänningen och ge oss pengarna tillbaka. hon kunde inte se eller erkänna att hon gjort fel heller. hata!! det var det värsta jag varit med om, helt seriöst! bal har man en gång i livet och hon förstörde den! men mamma gjorde så gott hon kundeoch sydde lite hemma på symaskinen.. och vips så vart den mycket bättre och jag kunde ha den på balen. Den vart långt ifrån min drömklänning, men det funkade. Och jag hade en superduperbra baldag! tack till klassen & min baldejt typ. puss



Kommentarer
hilda

jag tycker den ser fin ut på bilden, mendu hade ju en snygg baldejt så gick jämt ut! :D:D



sv: men prutt vf köpte du den inte åt mig :O

2010-12-29 @ 15:46:14
URL: http://hildajansson.blogg.se/
hilda

sv: hm men jag vet man kan inte bestämma sig om det är snyggt eller fult.. men hm inte kär kanske tyckte och tycker bara han är snygg! :D men va fan du kunde väll tänkt på mig iaf och bara köpt den?

2010-12-29 @ 18:20:16
URL: http://hildajansson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0