psykolog kanske?

Dagen bestod av mys och fika med mickan & jullan. men hann med två filmer innan dess. den ena hette "FROZEN", handlar om 3 ungdomar som fastnar i en lift och tillbringar sin tid där under två nätter, under tiden hinner dem få köldskador, frysa fast händerna på handtagen & två av dem förlorar sina liv & blir uppätna av vargar. jag blir ju inte speciellt sugen på en säsong bland liftar och kalla nätter. men jag är sjukt taggad på en säsong i sälen ändå! he he. sen såg jag en annan film om mobbning och utsatta personer, en av dem mådde så dåligt att hon tillslut hängde sig, en kille vart slagen av sin pappa & en av tjejerna hade en mamma som var alkoholist. det fick mina tankar ifrån att utbilda mig till behandlingspedagog, nu funderar jag över att kanske utbilda mig till ungdoms-psykolog. fatta att man kan rädda liv genom att prata om problem och saker som tynger en. jag är bara sjukt rädd att man kan börja må psykiskt dåligt av sånt. jag vet inte. men efter att ha sett den filmen är jag beredd att ta risken. nepp, off to bed. imorgon ska jag och sara planera den närmsta framtiden!!

puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0