VARNING FÖR GNÄLL.

Okej, om du stör dig på gnälliga människor så bör du avstå från att läsa detta.
 
Men det här är nog en av de värsta dagarna i mitt  bil-liv, pank & sur...
Dagen började med frulle & en igensnöad bil. åkte till verkstaden klockan nio, får reda på att den kan bli klar runt 14.00, och jag börjar jobba 14.30, stressigt! ajah, lämnar bilen där iallafall och går 40min till gymmet, i snöstorm. KUL! kör 25min magpass, blir iakktagen genom hela passet, så ger upp och drar därifrån. går 20min till mammas jobb för att kunna låna hennes bil hem. 12.00 åker jag till allie, en liten glädjekick, pysslar lite. Klockan blir 14.00 och verkstaden har fortfarande inte hört av sig... får skjuts dit, lämnar mammas bil på hennes jobb OCH får såklart med mig hennes bilnycklar. kommer till verkstaden och bilen är inte klar eftersom det är en lite fakking grej som kostar 2000 att beställa som inte funkar, sen ska ju han som utgör jobbet ha en slant med, så räkna på 2500, minst. BILJÄVEL!!! jag som redan är sur över att jag är försenad till jobbet går in och betalar 2000spänn för dagens verkstadsbesök. tackar och racar till jobbet. Går bra att jobba & julbord är ju alltid trevligt. Klockan 19.00 är kvällens arbete done, sätter i nyckel´n i låset... och det har frusit fast. BILJÄVEL ännu en gång. fyfan vad jag är less på dethär nu. ännu mer problem eftersom det endast är ena dörren som låset funkar på.  jag har inte så mycket till val än att stå där och lirka och be till gud. jag som inte ens tror på gubben. nyckeln fastnar och alla rutorna åker ner på bilen, ibland är det så illa att rutorna inte heller fungerar & man får åka med nerdragna fönsterrutor tills de ger med sig. jag hade tur för en gångs skull, de åkte upp utan problem. Jag kör iväg & på vägen hem märker jag att radion inte funkar & klockan är omställd. VAD FAN?!?!?! klickar på alla knappar som går och radion fungerar ändå inte. verkadssnubben som klickat runt antar jag. men tack? hmrf. klockjäveln stör jag mig på men den kan väl inte vara så svår att ändra. radion kan jag inte klrar mig utan, så får väl åka tillbaka så han får fixat. idioti!! som salt i såren vill jag även meddela att 14dec får jag körförbud om jag inte klarar besiktningen, och reservdelarna tar inte 3dagar att få hem. Jag är rätt jävla körd.
 
och ytterligare, som citron i såren slog jag i huvudet i badrumsskåpet så hårt att det började blöda. världens huvudvärk, och mensvärk på det.
 
KAN DET BLI MYCKET SÄMRE? imorgon ska jag sova och äta godis. (så jag antagligen går upp de kilona jag tappat de senaste veckorna.. lyckat adelinn.) ORKA
 
 


Kommentarer
Josephine

Åh gumman.. men jag lovar det blir BÄTTRE!! :) PUSS på dig!

2012-12-12 @ 16:03:48
URL: http://josephinelofborg.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0