hjälp mottages.

1,5h på gymmet idag. 20min crosstrainer & 10min step, är så jävla nöjd över mig själv att jag stod ut 20 j*vla minuter på den där maskinen!!! Dagens pass skulle gå ut på att träna rygg, vilket jag fick hjälp med olika övningar av Felicia. Grejen är bara att jag känner inte av något i ryggen, allt sätter sig i armarna och efter dagens pass skakade mina armar som om det var dem jag hade köttat hela passet. vad gör jag för fel!?! vill poängtera att jag faktiskt provade en mängd olika övningar som tränar ryggen. nog att jag är sjukt svag i armarna, men ryggen ska väl med få sig en omgång ibland.


Kommentarer
Josephine

Du kanske tog för tunga vikter. När jag lägger på vikt i en övning så kan jag ibland känna att jag "fuskar" och tar i med muskler som jag egentligen inte ska.
Så för att du skulle orka övningarna du gjorde fick armarna göra jobbet, typ.
Maybe, not an expert :D PUSS!

Svar: Åh, började med det minsta möjliga, typ 10kg. Haha! Känns konstigt om jag blivit så svag senaste tiden.:/ men pratade med någon slags expert här om dagen, och han sa att jag skulle 'tänka rygg' och att det var vanligt att det blev så i början när man inte är van liksom.

Jag brukar känna exakt som du, men om man tänker på muskeln man ska träna så brukar det bli bättre tror jag.;) haha. Jag ska prova lite. :) tack för att du kommenterar josen.
Adelinn

2013-09-21 @ 17:57:00
Milla

När du tränar ryggen så måste du tänka på att spänna bäcken musklerna för att stärka och orka att hålla upp ryggen, (bäckenmusklerna är som ett bälte "runt mage och rygg"), annars tränar du bara de ytliga ryggmusklerna och då kan du istället få ont i ryggen. Om du spänner rätt muskler (bäckenmusklerna spänner du genom att "knipa" som du gör när du är kissnödig och sen håller den "knipningen") så får du stöd för rygg och mage under tiden du gör övningarna och då bör det underlätta i armar och annat :)

Svar: ja, nästa gång ska jag tänka rygg! haha tack :)
Adelinn

2013-09-22 @ 18:10:35
URL: http://camillakanth.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0