2003 - 2010 !

 
 
 
Den resan jag gjorde en gång i tiden, från talangjakter och tillställningar till att sitta här på scenen 2010, det är sjukt!
 
Allt började på musiklektionerna med anders ankarman. avslutningen i 6an ställde jag mig på scenen helt själv, dödsnervös och taggad för att sjunga cornelis låt "den söta fröken cecilia lind". fick stående applåder och jag tyckte att det var det roligaste jag gjort. spelade in en skiva hos pappas kompis som även kompade mig på gitarr. Fortsatte att sjunga på högstadiet, shower som arrangerades av göran nachtweij, vi hade en sån tur som hade honom på vimarskolan!! Jag sjöng på mosters bröllop, tillställningar på torget, shower och talangjakter. Fick en manager som hjälpte mig med att hålla koll på vart tävlingarna hölls och vilket motstånd jag hade. Lyckades hitta en man i vimmerby som kunde fixa playbacks som var svåra att hitta på andra sätt. Hade en underbar mamma som stöttade mig och åkte runt med mig till alla möjliga ställen. När jag började komma upp i åren slutade jag med talangjakterna, som jag ändå inte tyckte att jag fick ut något av, en tvåa kommer ingen ihåg.. som ordspråket säger. Började gymnasiet i västervik, samhäll musik för att ändå få hålla på med det jag älskade. Hade superlärare, speciellt olov som stod ut med mig i vått och torrt, tårar och skratt. ni som inte känner mig ska veta att jag är sjukt envis. Olov hjälpte till att pusha mig och gav sig fan i att jag skulle lära mig spela. så ifrån att endast ha kunnat spela ett ackord till detta på videon känner jag nu, att jävlar vilken utveckling. Gymnasiet var något utav det roligaste i mitt liv hittils och jag är så tacksam över att jag hade olov som lärare och alla killarna som klasskompisar som puschade och peppade mig när jag bröt ihop för att rösten eller gitarren inte gjorde som jag ville. Hann även under denna tid både spela in en skiva och skriva egna låtar. övan här ser ni "give me a sign" som jag skrev en kväll då jag hade många tankar i huvudet.
 
Nu idag är jag mindre duktig på både sång och gitarr, men har ändå ställt upp att sjunga lite i kyrkan. Men som med allt annat, övning ger färdighet & just idag är jag inte ett dugg bra på att sjunga.Dock hindrar inte det mig alls ifrån att sjunga konstant vart jag än går. haha!
 
Tack till; Anders Ankarman, Göran Nachtweij, Gunte, Mamma, Carl-Inge, Mats Petersson & Olov för min fantastiska musik-resa!


Kommentarer
Josephine

Åh jag hade nästan glömt bort detta?! Att du sjunger jämt och ständigt!?! Haha. Ett gott tecken på att vi måste ses!! KRAM!

2013-08-23 @ 17:40:12
URL: http://josephinelofborg.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0