har inte vågat inse det.


Hur lång tid ska man behöva se en människa må så psykiskt dåligt? hur lång tid ska det ta innan man fattar hur illa saker och ting faktiskt är? Känns som om jag nyss var ett litet barn utan några som helst problem i världen, men tiden har gått så sjukt fort och idag efter snart 20år i livet har jag varit med om mer än ni tror, och den största grejen jag lärt mig är att man inte kan ändra på en människa. inte heller bestämma hur han/hon ska handla eller betee sig bland folk. Det enda man kan välja själv är om man vill spendera mer tid med den här människan. om denne tillför något i ens liv och om man är lycklig och mår bra tillsammans med han/henne. Jag hatar att se andra må dåligt, allra minst mina nära och kära. Jag har ganska lätt för att se på någon när dem inte mår bra men vågar inte alltid ta tag i det. visst, folk kanske inte tycker om när jag lägger mig i och försöker lösa andras problem. men jag menar alltid väl och vill se alla må bra. med ett finare ord kan man väl säga att jag är filantrop. ser positivt i allt, vill hjälpa och tillföra något till varje individ typ. Just för att jag sett att allt löser sig så har jag varit blind för vissa grejer. nu vet jag att; allt löser sig inte alls, allt blir inte bra med tiden, man kan inte bli lycklig om man inte vågar chansa. Men vissa saker får man bara lära sig att leva med, det här är en sån sak. 


Kommentarer
therese - fotoblogg

Om jag kunde gilla det här bloginlägget så skulle jag göra det.

2011-04-03 @ 10:45:58
URL: http://smilelikeyoumeanitt.blogg.se/
Felicia

Håller med ovanstående och dig. Otroligt fint och bra skrivet!

2011-06-17 @ 18:31:22
URL: http://www.mycketunderbart.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0